BLOG

money drain

Waarom Je Absoluut en Definitief NIET Moet Investeren in een van Onze Videos

Posted on 02/03/2014 by David

ViralPixels – dit bedrijf – werkt simpel: een organisatie betaalt ons, en onze ontwerpers en scriptschrijvers creëren een unieke animatie die het verhaal van het product of idee vertelt en ROI oplevert.

Ons doel hiermee? Animaties creëren die ideeën succesvol maken. Het zou dus logisch zijn als we aan iedereen zouden verkondigen dat onze creaties het antwoord is op alle problemen. Maar laten we eerlijk zijn. Onze videos zijn niet voor iedereen geschikt. Hier vertellen we waarom.

einstein 2

Geniaal Maar Nooit Begrepen? Ontmoet ‘The Curse of Knowledge’

Posted on 21/02/2014 by David

San Fransisco, 1990 – Een charmante jongedame genaamd Elizabeth Newton is bezig met haar PhD onderzoek aan Stanford. Wat ze doet is simpel; ze verdeelt mensen in twee groepen: de zogenaamde ‘tappers’ en ‘listeners.’ De Tappers kregen een lijst van 25 bekende liedjes, zoals Happy Birthday en Jingle Bells. Elke tapper wordt gevraagd om een liedje uit te kiezen en het rhytme hiervan na te tappen voor de listener door op de tafel te kloppen. The listener moest proberen te raden welk liedje de tapper aan het tappen was.

bored

Internet Grondwet #4: Engage or Die Trying

Posted on 16/02/2014 by David

Engagement. Nog zo’n sexy woord dat steeds vaker wordt rondgeslingerd op het internet.

Is je doelgroep ‘engaged’ ? Is je content ‘engaging’? ‘’Klik hier voor zeven makkelijke tips om je engagement te verhogen!’’

Maar wat betekent het eigelijk? Wanneer is iets ‘engaging’ of niet? En bestaat er niet gewoon een normaal Nederlands woord voor?

viral cat

De 5 Geheimen Van Viral Gaan: SWAGS

Posted on 06/02/2014 by David

Viral gaan. Het is de natte droom van iedere marketier. één korte video waarmee je miljoenen mensen bereikt, je boodschap de wereld inslingert en vervolgens het succes mee binnenharkt op een tropisch eiland terwijl je video maar door en door geshared wordt. Niet slecht toch?

storytelling

De Kracht (en Hype) van Storytelling

Posted on 15/01/2014 by David

Storytelling. Het is de nieuwe heilige graal in de marketingwereld. Iedereen die zich bezig houdt met sales of marketing moet opeens een goede verhalenverteller moet zijn. Boeken als Lead with a Story, Made to Stick en The Power of Story benadrukken dit nog maar eens met hun boodschap, waarin het belang van een verhaal om een idee, een startup of jezelf in het juiste daglicht te plaatsen centraal staat…